Àzim o alís

Ei! Ahir vaig tenir un horabaixa tranquil, d’aquests d’estar per casa i vaig decidir fer algún experiment fent pa, que ara feia molts anys que no ho feia. Vaig pensar fer un pa senzill, així per anar seguint la història d’aquest aliment des de la meva cuina. Per això, vaig optar per al pa àzim o alís, un tipus de pa sense llevat que queda molt pla i que encara avui es consumeix en comunitats musulmanes en època de Ramadà. La wikipedia espanyola té un article interessant per conèixer-ne una mica més la història.

pa àzim o al�s

La pecularietat d’aquest pa és doncs estar fet sense llevat, només farina, aigua i una mica d’oli. Així, una vegada cuit, pràcticament tot és crosta i no té molla… i es nota, eh? Ahir em vaig esbraonar el barram de tant crec-crec… però va ser bo (a mi em va agradar).

Si us sembla, us en deixo la recepta. Jo me’l vaig menjar cobert d’enciam, d’aquestes fantàstiques tomàtigues que entraven a la senalla i ruixat amb una mica d’oli… però este pan lo aguanta todo com deien fa un temps per televisió.

  • Temps de preparació: 30 minuts
  • Temps de fermentació: 60 minuts
  • Temps al forn: 20 minuts

Ingredients:

  • ½ kg de farina integral
  • 300 ml, si fa no fa, d’aigua teba
  • 2 cullerades d’oli d’oliva

Preparació:

  1. Volcar la farina a la superfície de feina i donar-li forma de cràter, que emplenarem amb l’aigua teba i una cullarada d’oli,
  2. Amassem amb moviments envolvents durant uns 15 minuts. Després tapem la massa amb un pedaç i deixem reposar una hora (60 minuts).
  3. Passat aquest temps, destapam (no haurà crescut gens, eh? pensa que no duu llevat) i, amb l’ajuda d’un rodillo l’escampem deixant un gruix d’un mig centímetre. Aquesta làmina la posem sobre una planxa de forn untada amb oli i la pintem amb una mica d’oli d’oliva per a què guanyi color.
  4. L’introduïm al forn a 220º on ha de coure 20 minuts, si voleu 10 minuts per cara, així encara tendrà més bona pinta.

Ja està, com veieu és ben senzill i econòmic… a més, aquesta mateixa base la podríem emprar per a fer pizzes o coques o…

Esta entrada fue publicada en Receptes. Guardar el enlace permanente. Tanto los comentarios como los trackbacks están cerrados.

Un Comentario

  1. Escrito el 08/05/2009 a las 14:33 | Enlace permanente

    Com pot ser q un pa sense llevat necessiti una hora de fermentació?!?!?!? no té lògica

Un Trackback

  • Por Pa de pita « Cooperativa Agrohoritzontal el 16/06/2008 a las 09:57

    […] massa que he emprat és la mateixa que la del pa àzim de l’altre dia, però amb menys quantitat, ja que només en volia fer una. Després, en lloc de introduir-la al […]

  • ON TROBAR-NOS

    A la xarxa, troba'ns a agrohoritzontal [a] anche.no o aquí, en aquest blog.

    Si vols fer-nos una visita ens trobaràs a:
    Passatge d'Antoni Torrandell, núm. 16 baixos (entre el carrer del Oms i la plaça dels Patins, a Palma).

    Assemblea Agrohoritzontal:
    Primer dimecres de cada mes parell. De 20:00 a 21:30

    Comanda:
    Primer dimecres de mes. De les 19:30 a 20:00

  • TEMES HABITUALS